ביתי ומשפחתי

נציג לילדים תצלומים של משפחות בעלי החיים.
נכיר ונשיים בעלי חיים שונים ואת שמות צאצאיהם וביתם: סוס- סוסה סייח, תרנגול-תרנגולת- אפרוח, צפרדע- ראשן – ביצה ..
נציג בפני הילדים את תמונת בעלי החיים ונבקשם לשיים
נציג את תמונות הצאצאים הילדים ישיימו: עייר, גור, טלה…
הילדים ישייכו כל בעל חיים לצאצא שלו.
נכין תצלומים של בתים של בעלי החיים: לול, אורווה, דיר, מלונה….
נלמד לשיים את שמות הבתים של בעלי החיים.
נבקש את הילדים לשייך את בעלי החיים והצאצאים למקום מגוריהם: כלב-גור-מלונה
נחקור עם הילדים כיצד בעלי החיים דואגים לצאצאיהם
נקרא סיפורים העוסקים במשפחות בעלי החיים: "האפרוח שחיפש אם אחרת", "משפחת הפילפלונים"…
נשוחח עם הילדים על משפחות בני האדם.
נציג לילדים תצלומים של משפחות שונות מעמים ואות שונות.
נכין תצלומים של בתים שונים:
בית פרטי
בית משותף
בית איגלו
אוהל אינדיאני
ביקתת עץ
ביקתת חימר
גורד שחקים
מאהל בדואי
צריף מפח
צריף מעץ וכו'
נכין תצלומים של דמויות הגרות בכול אחד מהבתים.
נשוחח עם הילדים אודות הדמויות נאפיין מי גר בכל בית והיכן?
לדוגמה: נגיע למסקנה שהבית המשותף הוא בניין גדול המחולק לדירות ובכל דירה גרה משפחה. בבית משותף גרות הרבה משפחות, בתים משותפים בדרך כלל נמצאים בעיר ובנויים אחד ליד השני.,
נקריא את שירה של דתיה בן דור/ בית משותף
נשוחח עם הילדים אודות השיר.
נשוחח על החשיבות ההתחשבות בין השכנים ומה זה דורש מכל ילד? (לשמור על ניקיון הסביבה, לא להרעיש…)
הילדים יספרו ויאפיינו את בית מגוריהם? (בעיר, בכפר, בית חד קומתי, רב קומות…)
בעבודות יצירה הילדים ייצרו בציור, הדבקה, את ביתם ומשפחתם בבית.
נחלק לכל ילד קופסת נעליים ריקה הילד ייקח את הקופסה לביתו ויחד עם משפחתו יכין תעתיק של ביתו האמיתי בציור, הדבקה…
הילדים יביאו את הבתים מקרטון לגן , הילדים יציגו את הבתים שהכינו, נכין תערוכה.
הילדים יספרו מה הם אוהבים לעשות ביחד עם משפחתם בבית.
נשוחח על משפחתנו הקרובה- אבא, אמא, אחים וכן על המשפחה המורחבת- סבא, סבתא, דוד, דודה, בן דוד- הילדים יספרו על בית קרוביהם- מה הם אוהבים בו? מדוע?
נסיים את המפגש בשיר פתחו את השער פתחוהו רחב. הגננת והסייעת ייתנו ידיים וייצרו שער בו יעברו הילדים אחד אחד.
נבקש מכל הורה להביא לגן קרטון גדול קרטון שניתן לסגור אותו
נספר את הסיפור דוביל'ה בונה לו בית
לאחר הקראת הסיפור, נחזור שוב עליו והפעם כל ילד יתפקד עם הקרטון בהתאם למסופר בסיפור, באופן שלכל ילד יהיה בית אישי משלו.
נלמד את לשיר את השיר…
אלוהים שמור על אבא
אלוהים שמור על אמא
אלוהים שמור על בית
שמור עליהם, שמור עלי.