הגוף שלנו

נשב במליאה או בקבוצה, נבקש מהילדים לקום ולעמוד במקום
נבקש מהילדים להתבונן לאט לאט על גופם, מלמעלה למטה
כעת נביט מקצוות אצבעות הרגליים לעבר הראש, נתבונן היטב
נתבונן על הגוף של החבר העומד לידינו.
נפתח נושאים לשיחה אודות גופינו: (כמובן יש פה מבחר נושאים לשיחות)
• במה אנו דומים ובמה אנו שונים אחד מהשני?
• נתבונן באיברי גופינו ונשווה בין אברים שונים בגוף
• לדומה מה ההבדל בין היד לברך? בין הכתף למצח?.
• נשווה בין בני אדם לבעלי החיים במה אנו דומים להם במה אנו שונים?
• הילדים ינסו להסביר את הקשר בין פעולת איברי הגוף לתוצאה.
• לדוגמה מדוע אנו שוטפים ידיים? מדוע אנו מברישים את השיער?
• הילדים יסבירו מדוע מבצעים פעולות מסוימות עם אברי הגוף?
• נבקש מהילדים להדגים רצף פעולות שונות עם אברי הגוף, לדוגמה: תחילה גורבים גרביים ואחר כך נועלים נעלים.

 

הגוף שלנו
הגננת תתחיל משפט ובסבב כל ילד יחזור על המשפט וישלים אותו על פי דעתו
• הילדה שרה שיר והדבורה…
• הכלב נובח והילד …
• הציפור עפה והילדה…
• העיניים רואות והאוזניים…
• הראש למעלה והרגליים
• ברגלים הולכים ובידיים
• שתי ידיים ושתי
• לחתול ארבע רגלים ולאבא
• ביד חמש אצבעות ובשתי הידיים יש…
• האף מריח והפה….
• שיניים מצחצחים וראש….
• הילד קופץ והקנגורו….
• הלב פועם והיד….
• הרגל בועטת בכדור והשיניים….
• לפרפר יש כנפיים ולאמא יש…
• לנמר פרווה מנומרת ולילד
• הילד מנגב זיעה מהמצח והחתלתול….
נבקש מהילדים להמציא משפטים והחברים ממשיכים את המשפטים

 

יחיד רבים בגופינו
אוזן- אוזניים
אצבע- אצבעות
ברך- ברכיים
גבה- גבות
נחיר- נחיריים
יד- ידיים
ירך- ירכיים
כתף- כתפיים
מרפק- מרפקים
קרסול- קרסוליים
רגל- רגליים
ריס- ריסים
שוק- שוקיים
שן- שיניים
שיער- שערות

 

נשלים פעלים
דנה ______________ שוקו
איתי ________________ במקלחת
לדני יש _________ ידיים.
שי __________ בכדור
אבא ________ במדרגות.
נועה ______ מכתב.
יעל ________ פרח.
רונה __________ את הראש שלה
שירי _____________ את השיער שלה
ירון ____________ את הנעליים השחורות
יואב ___________ במדרגות
אבא ___________ בסולם
יהלי ___________ כריך עם טונה
גבי___________ שיניים עם מברשת השיניים
עדי ___________ נעלי ספורט
דנה___________ את החולצה האדומה
שחר__________ לישון במיטה שלו