נפעל עם הספרים

פעילות בעקבות ספרים
לגילאי שלוש ומעלה
נשב עם קבוצת ילדים נחלק לילדים ספרים וניתן לילדים משימות שונות
♦ השערת השערות- נציג את הספר לילדם וישאלו את ילדם מהו נושא הספר לדעתם? ההורים ירשמו על הדף את ההשערות, יקריאו את הסיפור ואז ישאלו שוב את הילדים על מה הספר וירשמו ♦ האם הילדים צדקו?
הילדים יכתבו המשך לסיפור+ ציור.
♦ נכין סדרה של שאלות שהילדים היו מעוניינים לשאול את אחת הדמויות בספר.
♦ הילדים יכתבו על דף נייר את שם הספר ולצייר ציור הקשור בספר. נבקש מהילדים להמציא שם נוסף לסיפור, אם הם היו כותבים את הספר מהו השם שהיו בוחרים? הילדים יכתבו ויציירו את הכריכה.
♦ נדמיין מצב שבו הילדים יכולים "להיכנס" אל הסיפור ולנהל שם דו-שיח עםאחת הדמויות: מה הן היו אומרות זו לזו?
♦ המלצה- נכין מחברת המלצות בו הילדים יכתבו המלצות על הספר ממה הם נהנו?מי הגיבור האהוב עליהם בספר? אם הספר לא מצא חן- מדוע?
♦ נצלם תמונות מתוך הספר ונכין משחקים: מסלול, משחק זיכרון עם האיורים שבספר..
♦ נמחיז את הסיפור.
♦ כנין דמויות על מקל או בובות אצבע הקשורות לסיפור.
♦ עבודת יצירה שמתאימה לסיפור.

 

יחיד רבים בספרים
גילאי שנתיים ומעלה
אגדה- אגדות
דמות- דמויות
חרוז- חרוזים
כריכה- כריכות
מאייר- מאיירים
מילה- מילים
סופר- סופרים
סימניה- סימניות
סיפור- סיפורים
ספר- ספרים
ספרייה- ספריות
ספרן- ספרנית
שורה- שורות
שיר- שירים
תמונה- תמונות