דוגמא מתוכנית: אוהבים בעלי חיים

תנועה – כיצד נעים בעלי החיים

בעלי החיים זזים ממקום למקום, כדי למצוא את מה שהם צריכים בצורות שונות:

הולכים, זוחלים, קופצים, מטפסים, עפים, שוחים

♥ נשוחח עם הילדים על סגנונות ההתקדמות.

♥ נשיים כל שם ונציג אותו.

♥ נזמין את הילדים לחלל הכיתה, כשהמנחה תכריז על אחת התנועות הילדים יבצעו את התנועה.

♥ הילדים עומדים במפוזר בחלל הכיתה. המנחה מכריז על התקדמות, הילדים פועלים, כשהמנחה מכריז "פריז" הילדים נעמדים במקום .

♥ נפזר על הרצפה תמונות של בעלי חיים.

♥ נזמין את אחד הילדים, נכריז על התקדמות של בעל חיים: הוא זוחל, עף, שוחה קופץ, מטפס- עליו לבחור בכרטיסייה המתאימה.

♥ הילד מראה את הכרטיסייה לחברים ומציג את התנועה.

♥ לדוגמה: המנחה הכריז "בעל חיים קופץ", הילד מרים את הכרטיסייה של "קנגורו" מכריז את שם בעל החיים וקופץ כמו קנגורו.

♥ נזמין את אחד הילדים שיבחר בעל חיים מבלי לגלות לחברים ויחקה את סגנון התקדמותה, תנועות גוף, דימוי צורני של הגוף (זנב, חדק…) והשמעת קולות. הילדים יצטרכו לזהות את בעל החיים.

♥ נזמין את הילדים לחקות הליכה על ארבע או זחילה.

♥ לסיכום: נשאל את הילדים האם לדעתם בעל-חיים זה אוהב את הסביבה שבה הוא חי ומדוע?

♥ נשאל, מה היה מעניין אותם בסביבה בתור בעל-החיים שבחרו, מה הם היו אוהבים, מה הם היו רוצים לחקור יותר, מה היה מפחיד אותם?