לכובע שלי

נכין ונציג בפני הילדים כובעים מסוגים ומרקמים שונים.
מהלך הפעילות:
נשב בקבוצה של 5 ילדים.
נבחר כובע, נעביר אותו בין הילדים, הילדים יתארו את הכובע.
הילדים ינסו לזהות את הכובע ולשיימו: כומתה, סומבררו, קסדה… או כובעים של בעלי מקצועות: אופה, מנתח, ליצן, כבאי…
הילדים ימששו את הכובע.
נשוחח על תכונות הכובע: מגע חלק, מחוספס, חומר: פלסטיק, קש, בד, קטיפה… גודל: רחב, צר, גדול קטן, רחב שוליים משקל: קל, כבד.
ניקח כובע נוסף נעביר בין הילדים, למישוש והבחנה.
נשווה בין שני הכובעים: תפקידו, הסוג, המרקם, המשקל …
נוסיף עוד כובע לשולחן ונשוחח על הדומה והשונה בין הכובעים.
נבקש מהילדים לבנות מגדל מהכובעים.
לפי הסדר ילד יניח את הכובע על הכובע של חברו, התמוטט המגדל? נתחיל מהתחלה.
נמנה בקול רם בכמה כובעים אנו משתמשים בבניית המגדל.
מכמה כובעים מורכב המגדל שלנו?
ננסה להוסיף עוד כובעים.
ננסה להסיר בזהירות כובע מתוך המגדל מבלי להפיל את המגדל, מי מצליח?