המטרה:
נקים מרכז מים קבוע בגן. נתנסה בפעילויות חווייתית וחקרניות לאורך השנה.
אביזרים:
גיגיות בגדלים שונים, שולחן מים, כלים, משורות, כוסות שונים, חומרים וספרי פעילות, ספוגים שונים, צינורות בעוביים שונים, משאבות, גלגלת מים, מסננת.
מושגים:
צף, שוקע, צלול, עכור, מים מחלחלים,שימור כמות, משורה, קל, כבד…
מהלך הפעילות:
מרכז מים מזמן לילדים פעילות עצמאית והתעסקות בחקר וגילוי. במרכז זה עוסקים בעיקר בחקר ובבדיקת התכונות הפיזיות של המים.
באמצעות המשחק במים הילדים מתנסים במושגים בסיסיים במדע כמו צף או שוקע, זורם, מתערבל ועוד.
♥ נסדר את הכלים השונים בארונית שתהיה נגישה וחופשית לילדים.
♥ נמלא במים את שולחן המים.
♥ נחוקק מספר חוקים הקשורים לפינה זו,
לדוגמא: אין להשפריץ מים אחד על השני.
♥ נאפשר לילדים פעילות חופשית בפינה תוך שמירה על החוקים והכללים.
♥ נבקש מהילדים לטבול את הידיים בתוך המים, נשחק עם הידיים במים.
♥ נשאל: מה עוד ניתן לעשות בעזרת הידיים במים? נשיים את הפעולות: להקציף, ללוש, ללטף, למלא, לנענע….
♥ נמלא מים בכלים ובקבוקים שונים ונעביר מים דרך פתחים שונים.
♥ נמלא כפפת ניילון שקופה במים ונתבונן כיצד המים מקבלים צורת יד.
♥ נשחק עם ספוגים שונים.
♥ נתנסה בספיגה והעברת המים לכלי אחר בעזרת הספוג בלבד.
צף ושוקע– נתנסה באביזרים שונים: אבן, צדף, נוצה, סירת צעצוע, מתכת…
♥ נפזר כלים בעלי צורות שונות, נבדוק אייך המים תופסים את צורת הכלי.
♥ נניח מסננות וכלים עם חורים במים. נבדוק האם כל כלי מתאים להיות כלי קיבול ?