ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת, האדמה שלנו מצמיחה פרחים, עצים, עשביה,ירק, פרי.
המילה אדמה מכילה בתוכה את המילה אדם , למעשה יש לנו קשר בלתי ינותק.
מאז ועד היום אנשים נלחמים על כל פיסת אדמה.
המילה "אדמה" מתארת יותר מאשר סתם קרקע. היא מתארת את הקשר בין האדם לאדמה, הקשר בין האדם לארץ – אדמת מולדת, מקום שאדם או עם מרגישים אליו שייכות ואפילו מוכנים להילחם על אדמה זו ולהיהרג למענה.
האדמה נוצרת בתהליך ארוך מאד למעשה האדמה נוצרת כל העת.
האדמה נמצאת איתנו בכל מקום עליו אנו הולכים ודורכים אין היא חזיון או משהו שצריך להתאמץ להגיע אליו בכל מקום בו אנו גרים ומטיילים ניפגש עם האדמה.
מאידך האדמה היא דבר חושי בעל צבעים שונים,מרקמים שונים, ריחות, משקל, צורה.
נמחיש לילדים את אהבת הארץ דרך האדמה.
• נבקש מהורים לאסוף אדמה בתוך צנצנת גרבר מכל מקום בו הם נמצאים: אדמה שבכניסה לביתם,מגן הילדים שלנו, אדמה מגן השעשועים הקרוב להם, אדמה מהבית של סבתא, אדמה מהיער בו הם נוסעים לפיקניק, אדמה מטיול…
• נרשום על מכסה הגרבר את המקום ממנו הביאו את האדמה: מהכינרת, מרמת גולן, הנגב…
• נקצה מקום בו נציב את צנצנות הגרבר בגובה הילדים.
• הילדים ייגשו באופן חופשי להתבונן בצנצנות.
• נניח במרכז זכוכיות מגדלות שונות, משקל, מסננות בגדלים שונים.
• נביא לילדים גם רגבי אדמה נאפשר לילדים לחוש את האדמה, להריח אותה,
• נפורר את האדמה באצבעות הידיים,
• נכתוש במכתש את האדמה,
• נסנן את האדמה במגוון מסננות מה נגלה בתוך האדמה? (אבנים, זרדים,עלים, זרעים…)
• נכיר ונבדיל בין סוגי האדמות: חמרה, גבס, לס, חול…
• נחלוץ את נעלי הילדים נאפשר להם לדרוך על סוגי האדמה.
• נרטיב רגבי אדמה ונחוש רגב אדמה רטוב ורגב אדמה יבש מה ההבדל? מה קל יותר לפורר? מה כבד יותר?
• נמחיש לילדים את המושג "חלחול" נמלא סוגי אדמה לתוך סלסילות פלסטיק שקופות( סלסילות של עגבניות שרי) נמזוג מעט מים נתבונן מה קורה למים.
• מהי האדמה בה המים מחלחלים מהר מאד?
• באיזו אדמה המים מיד נספגים?
• נתבונן בזכוכית מגדלת על מבנה הגרגר, צבעו, גודלו.
• נסדר את הצנצנות מהצבע הכהה לבהיר.
• נצייר ציורים עם רגבי אדמה.
• נדביק על שמינית בריסטול סוגי אדמה שונים.
• נכין בקבוקי חול בגוונים שונים: אדמה חומה כהה, אדום, אפרפר, צהבהב…
• בגנים בהם ילדים בוגרים ומכירים את מפת ארץ ישראל מומלץ בכל גן לתלות מפת ארץ ישראל גדולה , אמיתית ולא מצוירת, (ניתן לרכוש מפות מנוילנות במרכז המיפוי בתל אביב) נסמן על המפה בעזרת סרט את מיקום האדמה שהגיע לגן.0אם ילד הביא אדמה מירושלים נסמן את ירושלים וקצה השני של הסרט נרשום את שם הילד או נדביק את תמונתו.
• נבקש מהורים לצלם את הילדים מחזיקים בידיים רגבי אדמה נכין אלבום תמונות נכיר שירים על מקומות ואתרים מהם הביאו אדמה לדוגמה ילד הביא אדמה מתל אביב נלמד את השיר" תל אביב תל אביב"…
• נכיר שירי אדמה, ישנם הרבה מאד שירים אפילו אפשר להכין שירון אדמה.