נכיר את המושגים:
ארוך/קצר,
חם/קר,
קודר/בהיר,
יבש/רטוב,
הזעה/התייבשות,
צף/שוקע.
גבוה-נמוך (כשנדבר על הגלים בים)
ארוך וקצר (כשנמיין בגדים)
רטוב- יבש.
נלמד מילים נרדפות:
שמש-חמה.
רטוב-לח.
נכיר את הפעלים השייכים לעונת הקיץ:
למרוח (קרם הגנה)
לנעול (סנדלים)
לשחות,
לצלול,
להשתזף,
להתמרח,
לחבוש (כובע)
להרכיב (משקפים).
לשתות
ללקק (ארטיק, גלידה)
נחרוז חרוזים לקיץ:
שמשיה- פטרייה,
חם-ים,
שמש-נמש.
צליל פותח (שמש – ש)
וסוגר (ים – ם).
* מיון, השוואה ומציאת
יוצא דופן באמצעות
שימוש במאפייני הקיץ.
יחיד רבים:
גל – גלים
גלידה- גלידות
כובע – כובעים
סירה – סירות.
סנדל – סנדלים
זיהוי ושיום של מאפייני קיץ בתמונות:
שמש, בגד ים, כובע, מזגן, מאורר
ארטיק, משקפי שמש, חולצה קצרה, סנדלים
קרם הגנה, מדוזה, ים, בריכה, ארמון מחול
נכיר את פירות הקיץ:
אבטיח, מילון, שזיף, אפרסק, משמש
נקטרינה, מנגו, פטל, דובדבן
נלמד למיין פריטים לקבוצות: (נסדר פריטים אמיתיים)
בגדי קיץ, צמחים בקיץ,
בעלי חיים בקיץ, פירות
מאכלי קיץ.
גזירת אותיות מהעיתון – להרכבת מילים בנושא הקיץ, הילדים יגזרו את האותיות וידביקו על הנייר ויציירו ציור מתאים.
נכין משחקי שולחן שונים:
משחק זיכרון של הקיץ אפשר תמונה ומילה מתאימה (כרטיסייה עם המילה שמש- ותמונה של שמש)
נכין משחק מסלול גדול לרצפה,שיהיו בו משימות לתאר, לספר, לומר
נכין לוטו התאמות- לדוגמה זוג כרטיסיות של כף לדלי , ים וחול, שמש- משקפי שמש
נכין ספר עם דקלומים בנושא הקיץ
הילדים יידעו לדקלם את השירים עם אמצעי המחשה קטנים
נכין ספר מתכונים לקיץ
הילדים יגזרו מהעיתון מאכלים שונים וימציאו להם מתכון כמו:מתכון לגלידה
מתכון לסלט פירות.
נזהה ונקרא מילים הקשורות לקיץ.
נתאר את ונספר על
נכין מדרשי תמונה של הקיץ: (ילדים מבלים בבריכה, ילדים מלקקים גלידה, ילדים שוחים בבריכה…)
הילדים יתארו את התמונה
הילדים יספרו סיפורים בעקבות התמונה
הילדים ימציאו שם לתמונה….