לגילאי 3 ומעלה
• חג שבועות הוא גם חג מתן תורה.
• לקראת חג השבועות נארגן ביקור של ילדי הגן בבית הכנסת.
• חשוב לזכור שעבור חלק מילדי הדן יהיה זה ביקור ראשון בבית הכנסת.
• נכין את הילדים לקראת הביקור.
• נספר לילדים כי בית כנסת הוא בית התפילה היהודי.
• בית כנסת נקרא כך כי הוא מלשון כ.נ.ס כי האנשים מתכנסים, מתאספים אליו 3 פעמים ביום כדי להתפלל .
• בבוקר הם מתפללים תפילת שחרית, אחר הצהרים תפילת מנחה ובערב תפילת ערבית. בשבתות, ראשי חודשים וחגים נוספת תפילה אחר תפילת שחרית ושמה תפילת מוסף (ביום כיפור נוספת גם תפילת נעילה לאחר תפילת מנחה).
• נספר לילדים כי לפני שנים רבות היה לנו מקום מאד קדוש "בית המקדש" ואליו היהודים היו עולים לרגל, לבקר להתפלל להביא ביכורים אך לאחר חורבן בית המקדש הראשון היה חשש בקרב מנהיגי העם כי ללא בית מקדש העם ישכח את יהדותו לכן בנו ברחבי הארץ בתי כנסת .
• בתי הכנסת בנויים כשהם מכוונים לכיוון ירושלים ובירושלים לכיוון הר הבית, שהוא המקום המקודש ביותר על פי המסורת היהודית.
• נספר לילדים כי בבית הכנסת ישנם ספרי תורה וחפצי קודש יקרים .
• נספר לילדים כי בית הכנסת הוא מקום קדוש ולכן אסורות פעולות כמו: אכילה, רעש, משחק
• עלינו להתהלך בשקט, לשמור על הניקיון…
• הילדים יבואו לגן לבושים בחולצה לבנה, הבנים יביאו עימם כיפה.
• נכנס עם הילדים לבית הכנסת,
• נראה לילדים את הארון קודש המוגבה משאר בית הכנסת.
• לפני ארון הקודש, נמצא בדרך כלל שטיח שעליו עומדים הכהנים בעת ברכת כהנים
• נגלה כי באמצע בית הכנסת יש אזור מוגבה נוסף – הבימה, ובה תיבה – שולחן שעליו מניחים או מעמידים את ספר התורה בעת קריאת התורה.
• נציג את ארון הקודש מגלה בו את ספרי התורה שבתוכו נסביר שספר התורה כתוב על קלף בכתב-יד, בציפורן מיוחדת.
• נראה כי התורה גלולה ועטופה במעיל קטיפה רקום ולראשה יש כתר.
• נתבונן בבית הכנסת האם על החלונות ויטראז'ים מעוטרים? נאם חש קישוטים נוספים? תמונות?
• נתבונן על המנורות והשנדלירים.
• נגלה בבתי כנסת הפרדה בין נשים לגברים. ברוב בתי הכנסת מוקצה לנשים
• אזור מסוים ביציע או מאחורי אזור הגברים או לצידו, הקרוי "עזרת נשים"
• נכיר את האדם שמנהל את ענייני בית הכנסת שקוראים גבאי, והוא אחראי על זמני תפילה, ניהול התפילות, מינוי הקוראים בתורה, חלוקת העליות והכיבודים השונים.
• נבקש מהורי הילדים להביא לגן ספר תורה.
• נכין שולחן ארוך מכוסה במפה עליו נניח את ספרי התורה שהילדים יביאו.
• נתבונן בתערוכת ספרי התורה.
• נחפש קווי דמיון ושוני בין בין הספרים.
• נבקש מהילדים לדפדף בזהירות בין דפי הספר.
• נסביר לילדים שספר תורה הוא קדוש ויקר ועלינו לשמור עליו מכל משמר.