נשחק במטפחות
♦ נחלק לילדים מטפחות שקופות, כל ילד יחזיק ביד מטפחת שקופה.
♦ הגננת מכריזה על אחד מאיברי הגוף הילדים יסתירו באמצעות המטפחת את האיבר.
♦ לדוגמא: הגננת מכריזה יד הילדים יכסו את היד במטפחת.
♦ הגננת מציינת איברי גוף הילדים מניחים מטפחת על איבר גוף, כל פעם איבר אחר, מבלי שהמטפחת תיפול.
♦ בהמשך נציע לילדים עמידות מוצא שונות והם יצטרכו להניח את המטפחת על איבר הגוף, לדוגמא: נעמוד על שתי רגליים ושתי ידיים (על ארבע) ולהניח את המטפחת על הגב או על הבטן.
♦ נזמין את הילדים ללכת עם המטפחת על אחד מאיברי הגוף מבלי שייפול לדוגמא: על כף הרגל.
♦ נניח מטפחת על הרצפה ונבקש מהילדים להפגיש את אחד מאיברי הגוף עם המטפחת, כל פעם איבר אחר.
משחק הדבק
♦ נשב במליאה או בקבוצה.
♦ נספר לילדים שכעת נשחק במשחק הדבק.
♦ נבקש מהילדים להחזיק ב"כאילו" בקבוקון דבק בידיים.
♦ נבקש מהילדים בכאילו לצקת מבקבוק הדבק דבק ולמרוח את כל הגוף.
♦ תוך כדי המריחה נציין את האיברים הנמרחים בפני הילד.
♦ לדוגמא: אני מורחת דבק לאורך כל היד, הנה מרחתי את הכתף והמרפק כעת אמרח את גב היד והאצבעות, זרת, קמיצה גם מרוחה בדבק עכשו אמרח את אמה ואת זרת גם…
♦ נבקש מהילדים המרוחים לשבת מול חבר או לעמוד בזוגות אחד מול השני.
♦ הזוגות מנסים להדביק איברים זהים זה לזה, לדוגמא: מצח למצח, אף לאף.
♦ הגננת תיתן הוראה להדביק איברים השונים זה מזה, לדוגמא: מבקשים מהילד להגיש את המרפק שלו ולהדביקו לברך של החבר.
♦ נזמין את הילדים לנסות ללכת יחד דבוקים
♦ נבקש מהילדים לנסות ללכת דבוקים אחד לשני בסגנונות הליכה שונים: הליכה קדימה, אחורה ובסיבוב.
♦ הילדים יעמדו בחלל הגן, נשמיע מוזיקה הילדים ירקדו לצלילי המוסיקה כשפוסקת המוזיקה, נגיד לילדים איזה מאיברי גופו יש "להדביק" לשטיח או לספה.
♦ בשלב מתקדם נציין שני איברים או יותר, לפי רמת היכולת. לדוגמה: נבקש להדביק לכסא את הלחי, היד וכף הרגל
מי יכול
הילדים יתפזרו בחלל החדר
הגננת תבקש מהילדים לבצע פעולות שונות:
• מי יכול לשים יד על הראש?
• מי יכול לשים זרת על המצח?
• מי יכול לשים ברך על הרצפה?
• מי יכול לשים אגודל על הקרסול?
• מי יכול להוציא לשון?
• מי יכול לשים את האף על הכתף?
• מי יכול לשים יד על העורף?
• מי יכול לגעת עם יד ימין באוזן שמאל?
• מי יכול להניף את הרגל לגובה?
• מי יכול להניד את הנחיריים?
• מי יכול לסובב את הראש סיבוב מלא?
• מי יכול להניח את האוזן על הכתף?
• מי יכול לעמוד על קצוות האצבעות?
• מי יכול לגעת עם הרגל בישבן?
• מי יכול לתופף עם האצבעות על הישבן?
• האם הלשון יכולה לגעת בכתף?
• מי יכול לצייר עיגול מלא עם העיניים?
• מי יכול לגעת עם הראש בברך?
נפזר חישוקים על הרצפה ונפעל בתוך החישוקים:
• שימו יד בתוך החישוק המונח על הרצפה.
• שימו יד ורגל בתוך החישוק
• שימו מצח וכף רגל בתוך חישוק
• תלכו בזהירות על החישוק
• תלכו על החישוק בקצוות האצבעות
• הניחו ברך ויד בחישוק
• הניחו את האוזן בחישוק
• הניחו את הישבן בחישוק
• שבו בחישוק והרגליים באוויר
• שימו שני מרפקים בתוך החישוק
• הניחו רק רגל אחת בחישוק
• הניחו רק את שני האגודלים בחישוק
הגוף שלנו
הגננת תתחיל משפט ובסבב כל ילד יחזור על המשפט וישלים אותו על פי דעתו
♦ הילדה שרה שיר והדבורה…
♦ הכלב נובח והילד …
♦ הציפור עפה והילדה…
♦ העיניים רואות והאוזניים…
♦ הראש למעלה והרגליים
♦ ברגלים הולכים ובידיים
♦ שתי ידיים ושתי
♦ לחתול ארבע רגלים ולאבא
♦ ביד חמש אצבעות ובשתי הידיים יש…
♦ האף מריח והפה….
♦ שיניים מצחצחים וראש….
♦ הילד קופץ והקנגורו….
♦ הלב פועם והיד….
♦ הרגל בועטת בכדור והשיניים….
♦ לפרפר יש כנפיים ולאמא יש…
♦ לנמר פרווה מנומרת ולילד
♦ הילד מנגב זיעה מהמצח והחתלתול….
נבקש מהילדים להמציא משפטים והחברים ממשיכים את המשפטים
נשחק ונכיר את גופינו
הגננת תשב במליאה או עם קבוצת ילדים.
הגננת תצביע עם ידה על איברי הגוף ותשיים אות האיבר, הילדים חוזרים אחריה
לדוגמה: הגננת מניחה את ידה על הגבות ומשיימת גבות, הילדים מחקים וחוזרים על המילה
נלמד בכול יום מספר איברים, נחזור על האיברים שלמדנו עום קודם לכן.
נערוך חזרה מדי יום על איברי הגוף.
הגננת תניח ידה על איברי גוף שונים ותשיים בזריזות רבה הילדים משתדלים לעמוד בקצב.
הגננת תבקש מהילדים לשכב על הרצפה ותתן לילדים הנחיות לגעת באיברי הגוף השונים בהיותם שכובים על הרצפה.
הגננת תבקש מהילדים לעצום עיניים ולגעת באיברי גוף שונים שהיא מכריזה בעודם בעיניים עצומות.
הילדים יעמדו על רגל אחת כאשר הגננת מכריזה על שם איבר הם יצביעו עליו בעודם עומדים על רגל אחת.
הילדים יעמדו על שתי רגליים ושתי ידיים על הרצפה ויבצעו את המשימות.
הגננת תבלבל את הילדים הגננת תכריז על שם של איבר בעודה נוגעת באיבר אחר הילדים צריכים לתקן ולהצביע על האיבר הנכון. לדומה הגננת נוגעת בכתף ומכריזה עפעפיים. /