לגילאי 3 ומעלה
זרם זורם
נזמין את הילדים לשבת במעגל על הרצפה.
הילדים מוזמנים לתת ידיים מאחורי הגב.
הגננת לוחצת יד לאחד הילדים, הילד מעביר את הזרם.
אחרי מספר דקות תעביר גם הגננת זרם לילד אחר.
מי ששתי ידיו נלחצות בבת אחת, צועק "בום!"
ויוצא מן המשחק וממשיכים לשחק.
הרוח נושבת על…
הילדים יישבו על הכיסאות במליאה.
נזמין את אחד הילדים להיות מנחה הוא אומר "הרוח נושבת על…"
ואומר תכונה/ תיאור של אנשים בקבוצה.
לדוגמה: כל הילדים עם חולצה אדומה, כל הילדים עם שיער מתולתל, ילדים
האנשים שיש להם תכונה זוקמים ומתחלפים בכיסאות
בשלב מתקדם יותר- לא חובה- נוציא כסא אחדו מי שלא תפס כסא יוצא מהמשחק.
כדור מצחיק
הילדים יושבים במליאה
הגננת מחזיקה בידה כדור.
היא מסבירה לילדים כשהיא זורקת את הכדור לרצפה, הילדים צוחקים
כשהגננת זורקת את הכדור לגובה למעלה, הילדים בוכים
וכשהכדור בידי הגננת הילדים צריכים להיות בשקט.
לאחר מספר סיבובים הגננת מוזמנת להזמין מנחה אחר במקומה שיפעיל את הילדים.
משחקים כקבוצה
לגילאי 3 ומעלה
משחק הפסלים
הילדים מתפזרים בחדר ונעים במרחב על פי מוסיקה, כשהמוסיקה פוסקת – עוצרים ועומדים כפסל, מזמינים את אחד הילדים שהוא המצחיקן הוא עובר בין הפסלים ומנסה להצחיק את הפסלים.
מצחיקונים
אחד הילדים מתנדב להיות 'הרציני' ושאר הילדים מנסים להצחיק אותו.
מי שהצליח- מחליף את הרציני.
תודה/בבקשה
הילדים יושבים במעגל, נעביר 2 חפצים קטנים משני קצוות המפגש.
בהינתן האות מתחילים להעביר את החפצים.
מי שנותן אומר 'בבקשה' מי שמקבל אומר 'תודה'.
עד ששני החפצים מגיעים לקצוות.
בלש אני
נזמין את אחד הילדים שיהיה בתפקיד הבלש, חבר אחר מתאר חפץ הנמצא בגן, הבלש מקשיב לתיאור ומנסה לאתר את החפץ המדובר.
מה השתנה בחבר?
נזמין את אחד הילדים לצאת מהחדר, נזמין ילד מהמפגש ומשנים בו משהו : איסוף שיער, לבישת סוודר, ענידת צמיד וכו'
הילד חוזר לחדר ועליו לגלות איזה שינוי נעשה בחבר.
מהי המילה?
נזמין ילד שייצא מהמפגש, נבחר מילה ונחלק אותה להברות.
כשהוא חוזר צועקים יחד את ההברות ועליו ונחש מהי המילה.
מתחילים במילה בת שתי הברות.
מלך התנועות
אחד הילדים יוצא ובוחרים 'מלך'.
כל ילדי הגן עושים תנועות בהתאם למה שהמלך עושה.
על הילד שיצא לזהות מי המלך?
מי מוותר?
נניח במרכז המפגש סלסלה ובה פריטים כמספר הילדים:פומפונים, אטבים , חרוזים..
הילדים צריכים לקחת חפץ אחד מהסלסילה, חפץ לילד. אךבכל פעם מותר רק לאחד הילדים לקחת חפץ אחד.
אם הגיעו לסלסלה שני ילדים הגננת מקישה בתוף והם חוזרים למקומם ומנסים שוב.
מודדים את הזמן שלקח לכל הילדים לקבל חפץ.
תוף הקצב
הילדים יושבים במעגל נעביר תוף בין ילדי הגן.
כל ילד בתורו מתופף ושאר הילדים חוזרים אחריו במחיאות כף.
משחק השקט
הגננת בוחרת חבר, מסמנת לו לבוא בעזרת האצבע ואומרת את שמו ללא קול , בתנועת שפתיים בלבד הם מתחלפים בלחיצת כף ומזמינים חבר אחר.
אחיזת חישוק
נחלק את הילדים לשתי קבוצות.
כל קבוצה אוחזת את החישוק ביד ימין.
בהינתן האות, הגננת מתופפת בתוף, הילדים מחליפים יד.
קבוצה שהצליחה מקבלת נקודה.