פעילויות קיץ משותפות
לגילאי 3 ומעלה
המתכון שלי– הילדים יביאו מתכון אהוב של מאכל האהוב עליהם בקיץ, הגננת תכין דף פורמט אחיד ותשלח להורים לכתוב את המתכון , הגננת תכין ספרון לכל ילד עם כל המתכונים, רצוי שבכל מתכון תהיה תמונת פוטו קטנה של הילד עם פרטיו האישיים.
בריכה שלי– נפזר על הרצפה חישוקים, הילדים יתפזרו בחלל הגן, לצלילי שירי קיץ, פסקה המוסיקה הילדים מזנקים מהר לתוך הבריכה (חישוק), כל פעם שהם בחישוק הגננת תיתן הנחייה לעמוד על קצות הרגלים לשבת בחישוק, לשחות…
ארמון לתפארת– בארגז החול נחלק את הילדים לקבוצות, כל קבוצה תבנה ארמון מעניין, נרטיב את ארגז החול, נמלא כמה דליים במים, נוסיף מעט חול נלמד את הילדים כיצד לקחת חול רטוב בקצוות הידיים ולצקת בטפטופים על הארמון.
רב חובל– הילדים יתחלקו לזוגות כל זוג מקבל חבל הילדים אוחזים בחבל נעים קדימה-
אחורה; למעלה- למטה; ימינה- שמאלה.
ניקח חבל ארוך נחלק את הילדים לשתי קבוצות כל קבוצה מחזיקה בקצה אחד של החבל, בקריאת רב חובל, הילדים מושכים בחבל.
קולות קיץ– נקליט קולות של רחש גלים,שכשוך במים, ליקוק גלידה- נשמיע לילדים את הקולות הילדים יקשיבו ויזהו קולות .
אבסורד– נסדר על השולחן פריטים שאינם קשורים לקיץ, הילדים יזהו אבסורדים מה לא
שייך לקיץ מה לא הגיוני?
אביזרי קיץ
לגילאי שנתיים ומעלה
חומרים: אביזרים לים/ בריכה: משפי שמש, משקפי שמש, מצופים, כדור ים, גלגל ים, קרם הגנה, כובע, בקבוק מים, כף, דלי…
מהלך הפעילות:
הגננת תפזר את החפצים במרכז החדר.
הגננת תבקש מהילדים להתבונן בחפצים לזהות ולשיים.
נזמין ילד שיבחר חפץ ויקרא בשם החפץ הילדים חוזרים אחרי שם החפץ.
נשאל את הילדים מדוע הבאתי את החפצים האלה?
נשאל למה האביזרים משמשים?
נבקש מהילדים לחשוב מה המשותף לכל החפצים?
נסכם את דברי הילדים.
נבדוק כל חפץ בנפרד, נזהה אותו, נכיר את החומר שממנו הוא עשוי.
נזמין את אחד הילדים הילד יבחר פריט, נשיים אותו ונלמד כיצד ולמה משתמשים איתו.
לדוגמה:משקפי שמש – מדוע צריך משקפי שמש? במה הם עוזרים לנו? האם חשוב להרכיב משקפי שמש? מתי עוד משתמשים במשקפי שמש?
כובע – למה צריך כובע? במה הוא עוזר לנו? עד כמה הוא חשוב ומדוע? מתי עוד משתמשים בכובע?
כך נמשיך לשוחח על תפקידו של כל חפץ.
נתאר את– נשחק עם הילדים משחק התיאורים הגננת תתאר את החפצים הילדים יקשיבו וינסו לשער מהו החפץ המתואר.
לדוגמה: אני מביטה כל חפץ העשוי פלסטיק יש לו ידית נשיאה, ממלאים בו חול, אם נהפוך אותו עם החול נקבל עוגת חול מי אני? דלי
אם היה לי פה? הגננת תחזיק בכל פעם חפץ אחד ותשאל את הילדים: "אם לבקבוק המים היה פה מה הוא היה אומר לנו?" בסבב, יחזרו הילדים על המשפט וישלימו אותו .
לדוגמה: "אם לבקבוק המים היה פה הוא היה אומר בבקשה לשתות אותי חם מאד היום…"
מה אני אומר? – נזמין שני ילדים שיבחרו שני חפצים וינסו לנהל שיחה ביניהם, לדוגמה מה יאמר גלגל הים למשקפת?
לסיום הילדים יחזיקו חפץ אחד , נשמיע מוסיקה נעימה בסבב, ילד קם ומניח את החפץ, היושב לימינו קם ומניח בצמוד את החפץ שלו עד שתתקבל תמונה עם כל החפצים.