העץ של כולנו

אציע מספר פעילויות למפגשים עם הילדים בנושא העץ
• עץ- בסבב, נבקש מהילדים לומר אסוציאציה למילה עץ.
• בסבב, כל ילד יגיד שם של עץ
• בסבב, כל אחד יגיד את המילה עץ ויוסיף מילה אחת. אין קשר בין דברי הילדים.
• לדוגמה הראשון אומר, עץ גדול, השני, עץ תפטוזים, השלישי – עץ ירוק….
• בסבב, הגננת תאמר את המילה עץ וכל אחד יוסיף מילה נקבל סיפור קצר,
• לדוגמה: עץ, אחד,ירוק, גדל, ביער, הגדול….
• נבקש מהילדים לספר, להמציא סיפור מצחיק שקשור בעץ.
• הילדים ימציאו שטוזים הקשורים בעץ.
• נגיד לילדים שכעת פיית הקסמים הפכה את כל הילדים לעצים- בסבב, כל ילד יביע משאלה הקשורה בעץ שהוא לדוגמה שיהיו לי עלים מזהב, שיגדלו עליי יהלומים, ממתקים…
• נזמין את אחד הילדים שיספר לנו על היותו עץ, העץ יספר לנו מי הם השכנים שלך, מי הם ידידך ומי הם אויביך, מי בא לבקר אותך?…
• נזמין את אחד הילדים למרכז החדר הוא יעמוד וייהפך לעץ- החברים שואלים אותו שאלות שונות העץ משיב להם, לדוגמה: בן כמה אתה עץ? איפה אתה גדל? מה אתה עושה?
• נזמין את אחד הילדים שיתאר לנו יום בחייו של העץ.
• בסבב, כל ילד שהוא עץ ישתף אותנו בסוד, או בחלום או משאלה שיש לו.
• הגננת תכריז על שם של עץ והילדים יגידו מילה, תחושה, רגש או משפט מתאים: עץ ברוש, עץ תפוחים, עץ הגדל בודד, עץ ביער, עץ בשלכת….
• נבחר שני ילדים שינהלו דו שיח עצים.
• כל פעילות שנכתבה יכולה להיות כפעילויות המשך לעבודת היצירה שהילדים הכינו עצים במגוון חומרים.