לספרים תרומה נכבדה להתפתחות הלשון והשפה אצל הילדים, הספרים מפתחים אצל הילדים דמיון, חשיבה, אוצר מלים ויכולת הבעה.
ילדים הגדלים בסביבה בה הספרים זמינים להם כל העת יהיו קשורים ביחסי גומלין קבועים עם הספרים
פינת הספר חייבת להיות אסתטית, נקייה מזמנת פעילות בכל שעות הפעילות בגן.
פינת הספר תהיה זמינה ונגישה לילדים לכן הספרים יונחו בגובה הילדים לפעילות עצמאית.
נקצה פינה מרווחת ובה קיר עם שטיח בה נתלה סיפורים והפעלות.
♦ נסדר שולחן וכסאות המתאימים לגובהם ולמגבלותיהם הפיסיות, המדפים יהיו מותאמים להצגת הספרים כך שכריכותיהם יהיו מופנים כלפי הילדים כיוון שהילדים מזהים את הספרים על פי תמונת השער.
♦ בפינת הספר נסדר לפחות חמישה עשר ספרים. מבחר הספרים צריך להיות רב גוני על-מנת לענות על הצרכים האישים של הילדים.
♦ הספרים צריכים להיות מוכרים לילדים על-מנת שאלה יוכלו לחזור אל הספר ולספר אותו לעצמם ולחבריהם.
♦ בכול פרק זמן הגננת תכניס ספר חדש לספרייה לאחר שהילדים נחשפו אליו
♦ חשוב לרענן את הספרייה להחליף ספרים, להוציא ספרים שאינם זוכים להתעניינות הילדים.
♦ נדאג מגוון ספרותי רחב: סיפורים מציאותיים, סיפור דימיוני, שירה ספרי תמונות ללא תמליל, סיפורי התנ"ך וסיפורי חג ועונה מתאימים.
♦ נציג בפינת הספר ספרי תמונות של ילדי הגן, סיפורים שהילדים כתבו, תמונות וצילומים ללא תמליל על-מנת לגרות הבעה ויצירה.
♦ נעודד יצירת פעילויות מסביב לקריאת הספר, כגון: ציור, המחזה, כתיבת סיפורים והקראתם בפני הילדים, תאטרון בובות.