דוגמא מתוכנית: חושים ותחושות בתיבות פעילות

מכתב להורים – מכתב להורים אודות נושא הנלמד

הורים יקרים שלום רב!

בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה נעסוק בנושא אחד לאורך השנה: "חושים ותחושות בתיבות פעילות". הנושא יועבר בכול יום וישתלב נפלא בתכני חגי ישראל בימי ציון ובנושאים השוטפים בגן.

הנושא יעבור מדי יום בדרכים מגוונות וייחודיות. בכול יום מימי השבוע נכיר שירים, סיפורים, נתנסה בעבודות יצירה מגוונות ובשפע של משחקים נכיר פעילויות בתנועה,נציג הצגות במפגשים, נעבוד ונשחק בקבוצה ובחצר.

נושא זה נבחר היות וילדים מכירים את העולם ולומדים עליו בעזרת התנסות בחפצים ובחומרים שונים המצויים בסביבתם הקרובה. הילדים מתבוננים, מקשיבים, ממששים ומריחים, ולעתים טועמים.

תיבת פעילות היא קופסה בה אנו שמים פריטים בעלי מכנה משותף כלשהו. המכנה המשותף בולט לעין. הוא יכול להיות סוג חומר, צורה או צבע. בשאר התכונות הפריטים שונים זה מזה: תיבת בדים, תיבת כדורים, תיבת פריטי עץ, תיבת פריטים שקופים או נוצצים תיבת כלי מטבח, תיבת טבע תיבות תכשיטים, תיבת כלי עבודה, תיבות חגים…

התוכנית שתלמד לאורך השנה תציע מגוון רחב של תיבות פעילות בהתאם לחודשי השנה, ותעורר את הסקרנות הטבעית של הילדים לחקור באופן מעמיק ועצמאי בעזרת המשחק והלמידה בתיבות הרבות.

הילדים יכירו בכול שבוע מבחר תיבות פעילות שיעודדו אותם ליצור קטגוריות שונות: גודל, צבע, צורה, מרקם, המפתחות יכולות שכליות ומניעות את הילדים להשוואת הדומה והשונה וליצירת קבוצות בעלות מכנה משותף בתחומים שונים.

התוכנית "חושים ותחושות בתיבות פעילות" מזמנת חקר תכונות של החפצים באופן מדויק ויעיל, המפתח מיקוד איכותי ותורם למיצוי הפוטנציאל המשחקי.

התוכנית שנעביר "חושים ותחושות בתיבות פעילות" מנחה התבוננות בחפצים בעלי תכונות דומות המחדדות את המיקוד וההתעניינות של הילדים בעת המשחק, במטרה להגביר את איכות המשחק ולהגיע למיצוי הפוטנציאל המשחקי ולהארכת משך המשחק עצמו, שכן כל אחד מהחפצים ודרכי הפעילות מפעיל כמה חושים שונים בו-זמנית.