דוגמא מתוכנית: אוהבים בעלי חיים

פעילות במליאה עם תצלומים – איזה בעל חיים אני?

פעילות במליאה עם תצלומים

איזה בעל חיים אני? פעילות עם תצלומי בעלי חיים

♦ נפזר תמונות בעלי החיים על הרצפה.
♦ הילדים מתבוננים וחושבים בינם לבין עצמם "איזה בעל חיים אני?"
♦ איזה בעל חיים מציג אותי?
♦ איזה בעל חיים הייתי רוצה להיות?
♦ לאיזה בעל חיים אני דומה בתכונותיי? או שהייתי רוצה להיות דומה?
♦ הילדים יקומו, ייקחו את תמונת בעל החיים המייצגת אותם.
♦ הילדים יחזיקו את התמונה בידם ויציגו אותה בפני המליאה.
♦ האם ישנם ילדים נוספים שבחרו באותו בעל חיים?
♦ האם ישנם בעלי חיים נוספים הדומים שלנו?
♦ שבו בזוגות אחד מול השני. הסתכלו זה בזה ואמרו: הדומה והשונה בי ובחברי- ילדים שבחרו באותו בעל חיים ייספרו מה דומה ומה שונה בכול זאת בניהם. ואם בחרו בשני בעלי חיים שונים יחפשו נקודות דמיון (כגון 4 רגלים, זנב…) ונקודות שונות.
♦ ספרו אחד לשני, על עצמכם כבעל החיים שבחרתם להיות.
♦ רשמו בטבלה את כל הדברים הדומים והשונים בכם ובחברכם .
♦ כתבו סיפור דמיוני או מציאותי עליכם כבעל חיים, או על שני הילדים כשני בעלי חיים.
♦ כתבו את הסיפור כספר. חלקו לעמודים , הוסיפו איורים , כריכה , ותקציר. כתבו את שם הסופר/ת והמאייר/ת .
♦ הכינו תיאטרון בובות והמחיזו את הסיפור.