פעולות המפעילות את הילדים בחצר פעילה
♦ נכיר את חלקי הצמח: ענפים, גזע, עלים, פרחים, פירות, זרעים.
♦ נשווה בין מגוון סוגי חול ואדמה, אבנים, קונכיות וצדפים, אצטרובלים, עלים, זרעים, פירות, זרדים וענפים שנשרו מהעצים.
♦ נכיר תופעות המתרחשות בחצר : נביטה, צמיחה, פריחה
♦ נכיר עצים העומדים בשלכת ואחרים ירוקי עד.
♦ נבדיל במגוון גינות: גינת פרחים, גינה בשילוב אבנים בגדלים שונים, גינת ירק, גינת תבלינים, גינת צמחי מרפא.
♦ נדע לשיים: זורעים זרעים, טומנים פקעות ובצלים, שותלים שתילים.
♦ נשיים את הפעולות: נעדור במעדר, נחפור באת, נגרף במגרפה, נשקה במזלף.
♦ נזמן כלים ונעודד השימוש בהם: מד-רוח, מד-חום, מד-גשם, שעון שמש, שעון חול.
♦ נתנסה במדידת כמות המשקעים בחצר הגן בעזרת כלי מדידה.
♦ נקשיב לצלילים מהטבע כגון: הצרצור של הצרצרים או הזמזום של הדבורים
♦ נלמד להבחין בין רוחות בעוצמות שונות- משב רוח קל, רוח חזקה, רוח פרצים.
♦ נבחין בהשפעת משבי רוח על עצמים- תנועת צמרות העצים, מעופם של עלי שלכת.
♦ נלמד לזהות את כוון הרוח באמצעות הפרחת בלונים, הכנת שבשבות, התקנת מתלים של ניירות קרטונים.
♦ נבחין בסוגי עננים- ענני נוצה ענני כבשים, ענני ערמה
♦ נבחין בין מקומות מוצלים למקומות לא מוצלים בגן.
♦ נזהה ובדיל נשמור ונטפח בתי גדול לחיות הבר- לציפורים, מכרסמים, זוחלים, חרקים דו-חיים .