דוגמא מתוכנית: מוסיקה בלב נוגעת – חלק א

מוסיקה בלב נוגעת

הפעמון שלי
נושא המפגש – פעמונים
נציג לילדים פעמון – נצלצל בפעמון, נקשיב לנעימת הפעמונים ברשמקול.
נכיר את חלקי הפעמון.
נחזיק ביד פעמון ונדקלם לילדים דקלום.
דין דין
דין דין בפעמון
ענבל רוקד
ימין ושמאל
דין דין
דין דון
מאושר הפעמון
לובש פפיון
מזמר את הפזמון
דין דין
דין דין
בפעמון
נחלק לילדים פעמונים, נדקלם את הדקלום ונצלצל בפעמונים בפזמון.
נשיר שירים שונים ונלווה את השירים בצלצול פעמונים.
בסבב, כל יגיד את המשפט: כשאני שומע פעמון זה מזכיר לי… ויוסיף מילה. לדוגמה: כשאני שומע פעמון זה מזכיר לי מגדל/ פרה מטיילת…
עבודת יצירה – פעמונים מכוס נייר
חומרים: כוסות חד פעמיות, מנקי מקטרות, פעמונים, ניירות צבעוניים, דבק.
מהלך הפעילות:
נגזור ניירות צבעונים לריבועים.
נחלק לילדים כוסות חד פעמיות.
הילדים ידביקו על הכוס ריבועים צבעונים בצפיפות רבה כקולאז'.
נחתוך מנקי מקטרות לחצי,
ולצד אחד של מנקה מקטרות נחבר פעמון.
משחק הפעמון
נזמין את אחד הילדים לצאת מהחדר או שנכסה את עיניו. נעביר פעמון מאחורי הגב של הילדים האחרים. הילד שיצא צריך לנחש היכן הפעמון. כשהילד לא רואה מנסים לצלצל בפעמון.