מגיל שנתיים ומעלה
תקופת האביב מאופיינת בפריחה עזה ומרהיבה, החרציות פורחות במלוא תפארתן בכל שדה.
מומלץ ביותר לצאת עם הילדים לסיור לשדה הבור להתבונן בפריחה.
ננדוק מהם הצבעים השולטים?
נקטוף פרחי חרצית שאינם פרחים מוגנים.
נאסוף כדי חרס גדולים נפזר אותם בגן או בפינת טבע או בלוח תוכן.
נמלא בכדים דליים עם מים לתוכם נכניס את החרציות.
בקבוצה נשב עם ילדים נתבונן בפרח החרצית.
נגלה שעל הגבעול פורחים הרבה פרחים בניגוד לכלנית והפרג שהם פרח בודד.
נלמד שהחרצית גדלה זקופה.
נחצה לחצי גבעול כדי לגלות שהגבעול חלול.
נכיר שעלי החרצית הם מנוצים
נחפש על הגבעול ניצני חרצית.
נמנה את מספר עלי הכותרת.
נלטף את הפרח נחוש שהוא חלק.
נריח את החרצית ונגלה ריח חזק ונעים.
נספר לילדים כי מקור השם חרצית מהמילה "חרוץ", שפירושו–זהב. החרצית צבעה זהוב ומזכיר את צבע הזהב.
נאפשר לילדים לצייר את החרצית תוך התבוננות בפרח.
נזמן לילדים ממגוון הצבעים בצבע צהוב: פנדה, פסטל, אקריליק, טושים, עפרונות צהובים, גואש, צבעי מים, ידיים…
כל ילד יבטא את הפרח בדרכו שלנו.
נפרוש בד בצבע ירוק על הקיר ונתלה את עבודות הילדים.
נכין כרזה גדולה מעל: חרציות פרחי השמש.
נתלה בסמוך שירים העוסקים בחרציות.
החרצית תזמן עיסוק בצבע הצהוב, נחלק לילדים צלחות חד פעמיות עליהן ניצוק כפית גואש צהוב ולבן, מעט שחור הילדים יתנסו בהרכבת גווני צהוב.
קולאז' מניירות שונים בצבע צהוב…